Deze website gebruikt cookies om uw surfervaringen gemakkelijker te maken.

Zorg

Wij investeren veel lestijden in onze zorgwerking. Uiteraard willen we hierbij volgende streefdoelen bereiken:

  • een zorgbeleid dat gedragen wordt door het hele team
  • aandacht voor elk kind dat op een bepaald moment om welke reden ook extra zorg nodig heeft

Een lokaal zorgbeleid gedragen door zorgcoördinator en zorgleerkrachten op drie grote terreinen:

op schoolniveau: 

  • ‘alle’ zorginitiatieven coördineren
  • zichtbaar aanwezig aanspreekpunt zijn
  • overleg organiseren intern en extern
  • brugfunctie tussen school en CLB
  • communicatie bevorderen intern, met ouders en externen
  • leerlingenvolgsysteem coördineren
  • flexibele groeperingsvormen en gedifferentieerde leertrajecten uittekenen
  • wekelijks overleg bijgewoond door coördinator of directie

op klasniveau: 

  • leerkrachten daadwerkelijk helpen
  • zowel preventieve als remediërende interventies
  • zowel met de groep als met individuele leerlingen
  • soepele organisatie (invulling uurrooster zorg wordt wekelijks aangepast)

op leerlingenniveau: 

  • werken met leerlingen vanuit specifieke deskundigheid
  • de zorg via enkele gerichte interventies tijdelijk overnemen van de leerkracht
  • Kinderen kunnen kortstondig of voor een langere periode worden opgenomen in de zorgklas.
  • Dit houdt in dat er wekelijks één of meerdere korte momenten individueel wordt gewerkt aan een heel specifiek probleem.